Givande samtal

Dagen började med att jag och J tog oss ut på vår planerade promenad, trots att vi vaknade till ljudet av störtregn! Bra jobbat!! Sedan var det frukost som gällde och efter det slängde jag mig på luren för att ringa till min lärare i sommarkursen. Vilket givande samtal det var för min del! Hon är duktig på att handleda sina studenter på ett sådant sätt som gör att hon inte hjälper genom att säga som det är eller ska vara utan låter ens egna tankar utvecklas och till slut "födas fram". Det är en sådan lärare jag vill bli! För vilken kick man som elev/student får när man känner den där AHA!-känsla och inser att det bara är ens egna tankar som utvecklas fram till att du når den där förståelse. Det enda läraren finns där och göra är att stötta och mota tillbaka tankarna om de drar iväg alltför långt åt fel håll! Ytterligare en lärare som får en hedersplats i mitt personliga lärargalleri, vilket jag använder som guidning och inspiration.

//D.D\\
... som måste ta till vara på energin och den intelligenta kicken hon fått nu!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hm, man borde kanske skriva upp dessa AHA-upplevelser, för de har varit bra många under bara två kurser, so far!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback