idag och ikväll

Det är kanal fem och deras Madonna-special som gäller för hela slanten idag. Visst blir det lite avbrott för en del mindre trevliga, men ack så nödvändiga saker... som att handla. Mina underbara föräldrar ska hjälpa oss att fylla på skafferierna lite grann. Vi har inte en enda slant att köpa mat för just nu och studiemedlet trillar inte in förrän i slutet på månaden, så... Det var popcorn till kvällsmat och bullar till frukost som gällde för oss eftersom det var vad som fanns. Men det ska det som sagt bli ändring på om en stund. Vilka underbara föräldrar jag har!

Tyvärr har jag inte något att ge dem imorgon på deras 25 - åriga (!!) bröllopsdag och det känns riktigt pinsamt faktiskt. Och det tog verkligen emot att be dem om hjälp idag, men vad ska man göra när det inte finns någonting alls hemma... Vi tänkte laga köttbullar och makaroner till lunch idag, men insåg efter ett tag att vi inte ens hade makaroner. Som tur var hade vi en portion nudlar som vi fick dela på till köttbullarna... Ja, det är inte direkt fett ställt om man säger så, men vi överlever. Är lite nyttigt att ha det så här knapert då och då faktiskt eftersom man lär sig att uppskatta de små sakerna bättre. Ja, i alla fall så gör jag det! Hoppas verkligen att detta händer de som verkligen behöver lära sig en sådan läxa också någon gång... Ingen nämnd, ingen glömd.

//D.D\\
... som ska gör sig i ordning för shoppingturen!


Kommentarer
Postat av: Emma

Kanske kan kirra massage åt våra underbara i efterskott eller så? Med tanke på att vi skippar resan??!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback