rastlös, fantasilös, kluven...

Det är tre ord som beskriver mig just nu, men samtidigt har jag hur mycket som helst att göra. Hur går det ihop någon!? Fantasi behöver jag av den anledning att jag inte kommer på något möte eller någon situation i vilken det har blivit lite missförstånd mellan mig och  någon person från en annan kultur. Observera att jag säger kultur och då menar jag både ett annat land, en annan stad, ett mindre samhälle, en annan intressegrupp eller så... Det behöver alltså inte vara en utländsk person... Hmm, hela den här kulturanalysen känns helt uppåt väggarna med tanke på att jag själv har sådan problem med att komma underfund med mina egna kulturella tillhörigheter. Jag är en tredje generationens invandrare med finskt påbrå, som inte kan ett ord finska. Eller okej då, lite förstår jag men det är absolut inte tillräckligt för att kunna förstå alla subtiliteter i den finska kulturen... Men engelska kan jag så pass otroligt bra att jag förstår mig på både den amerikanska och brittiska humorn och dess subtiliteter.  Tror du jag är kluven som människa eller!?

//D.D\\
... ska analysera vidare utanför cybervärlden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback