Act three, scene three

Enter Friar  Laurence and Romeo

FRIAR LAURENCE:
Romeo come forth, come forth thou fearful man,
affliction is enamour ' d of thy parts:
And thou art wedded to calamity.
ROMEO:
Father what news? What is the Prince's doom?
What sorrow craves acquaintance at my hand,
That I yet know not?
... ... ... etc.


Är vart jag befinner mig i det tragiska skådespelet om Romeo och Julia. På engelska - of course! Ska bädda ner mig en stund med min kykling och läsa vidare nu. Hjälp... det ska in analytisk rapport på fanskapet också och det nu på onsdag. Tur att jag inte har såå mycket kvar och att rapporten redan är påbörjad. För språket är inte direkt det allra lättaste, men jag tycker det är rätt kul faktiskt. *haha*

//D.D\\
... säger Adieu! tills vidare. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback