Efter nästan åtta timmars sömn

Sitter jag här vid burken igen! Ja, vi kom i säng kring två igår, så det var åtminstone tidigare än den föregående natten, som inte gav någon sömn alls knappt! Usch, det lämnar vi redan innan jag börjat skriva om det. Har hunnit vara uppe tjugo minuter och tro det eller ej, så var det påknäppning av datorn som var det allra första jag gjorde. Yrvaken tassade jag igenom vår ännu inte helt färdiga *hrm* hall och knäppte på datorn. Inte förrän efter det fick blåsan, som gjort sig påmind de sista tio minuterna i sängen, tömmas. Kaffe knäpptes på i förberedelse för min och J.s "kaffe och blåbärsmuffins" - frukost vi planerade igår kväll. Nej, jag vet... inte den nyttigaste frukosten här i världen, men allt det nyttiga, hälsosamma osv. har direkt inte prioriterats på ett tag här hemma. Men vi ska! Snart... Det tar bara lite tid att komma igång igen efter en tids slappande och grisande - tyvärr! Fast vem vet... det kanske blir en välgörande kvällspromenad även ikväll någon gång mellan upphämtandet av tvätten som ska tvättas från 12 till 17 och Basketball Diaries som går klockan 21 på nian ikväll? *hehe* Beror helt på effektivitetsprocenten under dagen antar jag...

//D.D\\
... som ska se till att öka den där procenten redan nu genom att... *hmm* göra något effektivt :P

Kommentarer
Postat av: Pia (Pimli)

Vicken bra idé! Det ska jag ta efter. From nu ska jag alltid läsa bloggen som pingat närmast före mig hos Tjejblogg.

Kan inte låta bli att kommentera just det här inlägget. Min kloka 14 (1/2)-åring sa för ett tag sen. "Men mamma! Man kan inte bara streta och streta. För även om man sitter still och äter chips ibland, så är det faktiskt bra för själen. Och det är lika viktigt att själen mår bra!!!"

Klokskap från en tonåring. Och jag tror det ligger en hel del i det. Tror inte man mår bra av att späka sig hela tiden. Själen måste också få sitt :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback