Minst välbesökta bloggen - for now!

Ja, det kan inte vara någon annan än min blogg haha Har visserligen inte haft någon dator att sitta vid då den bestämde sig för att krascha lagom till då det var som mest kritiskt med deadlines för sommarkursen. Suck Annars händer det väl saker mest hela tiden och det mesta är dessvärre negativt. Denna vecka är ett typexempel på hur det ser ut för //D.D\\ för tillfället:

Måndag: bestämmer oss för att passa på att lägga i båten eftersom det var uppehåll. Hrm, så fort vi kom ner till hamnen så började det dugga. Själva iläggningen gick ju snabbt, men allt annat än smärtfritt eftersom släphelvetet också bestämde sig för att ta ett dopp. Suck.  När vi väl fått bort båten från släpet, släpet upp ur vattnet och det var dags att köra iväg till vår båtplats någon eller ett par kilometer uppströms... Ja, då börjar det ösa ner! Och det hela avslutas med att vi får världens problem med kättingen, så det tar väl en halvtimme bara att låsa fast båten. Under den halvtimme börjar det även blixtra och åska. Efter många långa blöta timmar så kommer vi äntligen hem och kan få ta en varm dusch och krypa under täcket.

Tisdag: gick förvånansvärt bra - om jag inte har förträngt något!? :P Och kan även rapportera toppenväder!! Idag hade jag en hel del att läsa på till veckans uppgift, då jag var tvungen att skriva allt för hand till att börja med. Datorn hade inte blivit fixad än och delarna vi beställt förra veckan behagade inte komma denna dag heller... Ingen båttur för min del alltså, men min goding fick med sig lite sällskap i form av sin kusin och dennes nya helt galna och trevliga flickvän.

Onsdag: också en relativt relaxad och skön dag med ännu bättre väder än tisdagen hade att erbjuda. Vi tog oss naturligtvis ut med båten och softade på vårt egna smultronställe i första sjön i systemet vi har tillgång till. Alltså ingen slussning än...

Torsdag: det utlovades och var toppenväder!! Vi bestämde oss för en heldag ute med pärlan, vilket gjorde att vi var uppe tidigt och fixade tankning + allt annat som behövde fixas inför dagen. Vid elva någon gång kunde vi tuffa utåt, men innan dess var vi tvungna att fiska upp undertecknades glasögon som hamnat på sjöbotten vid hamnen. Hrm. Ja, sedan var det softish ett tag eftersom vi missade elva-slussningen och nästa inte var förrän vid ett, men då var det dags för premiären för vår del. Den slutade med att vi snurrade runt 180 grader och pärlan krunshade in i den stenbelagda väggen i slussen. Suck. Ja, det var jag min klant som var skyldig till den fadäsen eftersom jag inte kom fram i fören tillräckligt snabbt. Behövde ju hålla i en tamp framme i fören också när vattnet började forsa in i slussen kanske... ja. Nåja, vi och pärlan klarade oss fint genom den pärsen och sedan hade vi det hur gött som helst ute på den stora sjön hela dagen!! Första doppet på över ett halvt decennie för både mig och min goding blev det denna dag också. Inte helt utan krångel, men det var toppen att komma i sjön. Vilken hetta det blir när solen gassar en helt vindstilla dag på sjön! Jag var rätt nära på att få ett seriöst fall av solsting, men kom på att jag kanske skulle sätta mig lite i skugga och äta + dricka lite. Helt rätt tänkt av mig där, då jag genast mådde bättre och kunde slänga ut mig på soldäcket igen. haha Hemslussning blev det vid åtta på kvällen... och då slutade allt det roliga! På grund av imbecilla och egotrippade idioter som inte tänker på andra än sig själv så var vi tvungna att försöka fickparkera vår pärla vid slussen. Slutade med att vår propeller gick sönder, så nu sitter vi åter igen där vi började... Med en åkoduglig båt och världens toppenbåtväder utanför dörren... Tror du att vi är lessna i ögat eller!?

//D.D\\
... som tycker hon tjötat länge nog om sina ledsamheter nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback