Überskönt med högläsning

Det kommer mina elever att få känna av också har jag tänkt mig. I alla fall en kvart eller tjugo minuter varje vecka med högläsning! Hur underbart skönt är det inte att få en story uppläst för en så att du själv inte behöver göra något annat än flyta med i handlingen!? Underbart!! Och jag kan inte låta bli att minnas hur min mellanstadielärarinna läste Godnatt Mister Tom och Matilda för hela klassen och vi satt och ritade, målade eller bara låg böjda över bänkarna och lyssnade. Under den mörka tiden på året kan man mysa till det med tända ljus också... Åh, jag längtar redan efter att få ha min första klass och ha högläsning. Bland annat då... eftersom det finns massor av annat som måste göras och fixas såklart... Hihi, men högläsning kommer de att få i alla fall!

//D.D\\
... som dagdrömmer sig ett par år framåt i tiden!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Mmm högläsning är mysigt! Jag måste träna mig på det och försöka införa det för mina kommande elever också...

Vilken ålder ska du bli lärare för? *nyfiken*
Kanske går det hem lite bättre med högläsning för typ mellanstadieelever än för gymnasieelever som jag räknar med att ha? Men jag tror faktiskt att man kan njuta av det även som 17-åring, bara man väljer rätt böcker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback