första advent till ände

Jaha, så var första advent snart slut och jag måste säga att nu börjar det ändå kännas som om det snart är jul. Men som många andra bloggare konstaterar så vore det absolut inte helt fel med lite snö! Fast samtidigt vill jag att det först och främst ska vara snö på jul och låt oss vara lite realistiska... Snön lär ju inte ligga kvar hela december om den kom nu eller imorgon. Fast skulle inte skada med lite snö då och då fram till jul, då den får ligga kvar över hela julhelgen! Tror du att vädergudarna lyssnar på mig/oss?

//D.D\\
... tar kvällen nu eller i alla fall snart


Kommentarer
Postat av: Zarah Galore

Har ni oxå haft många plusgrader? Därför all monstersnö på Gotland försvann.. den skulle kommit till denna helg istället för förra! Den försvann i mitten på veckan när det blev +5gradigt.. i helgen har det varit +8

Lite tråkigt. Men enklare att köra på vägarna. ;)



Förra julen gjorde vi en egen adventljusstake.. köpte 4 tjocka, svarta blockljus och gjorde egna lappar på som jag knöt runt dem med snöre (1, 2, 3 och 4 stod det på dem), har tom. kvar ljusen i tripp-trapp-trull-storlekar! hähä



Men iår vill jag ha vanliga kronljus. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback