hemtentadags

Idag klockan tolv trillade vår hemtenta ut då... Fyra frågor om språk och då kopplat till svenska som andraspråk; mer eller mindre. Sitter och plöjer sista läshänvisningen nu, vilket visserligen är till nästa vecka... Fast en hel del är även till tentan och jag vill komma igång med den asap. Det försvinner en hel del dagar nästa vecka iom telebild och närträffsdagar, så det gäller att ligga i. Helgerna blir det till att jobba på också för att hinna antar jag. Jag är ju sådan pedant när det gäller mina texter, så jag behöver extra dagar bara för att få ordning på själva upplägget av texten också.

Ja, igår avgjorde J det hela med att säga "Du har pluggat tillräckligt!". HeHe, så det blev bortåt 300 sidor i HP-boken igår och det börjar bli riktigt spännande nu! Harry har börjat se vad You-Know-Who gör och tänker osv. Spännande värre!

//D.D\\
...  måste återgå till läsningen om språk, identitet och makt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback