tvättstugefråga

Varför torkar man inte upp ordentligt efter att man spolat rent golvet i tvättstugan? Det frågar jag mig varje gång det blir som nyss när jag var nere för att slänga i min tvätt. Golvet var fortfarande rejält blött och vart jag än satte ner mina fötter blev det stora leriga spår, trots att jag "bara" använt skorna inomhus i källargångarna när jag går till och från tvättstugan. Eller utomhus om somrarna då det är torrt på backen. Fick alltså ställa mig och städa tvättstugan innan jag ens använt den!!! Personen (läs tanten, då jag har en misstanke om vem det kan vara och hon är tant!) i fråga vill vara go och göra rätt efter sig, men det blir ju bara så jäkla fel. Och fullt med tvättmedelsfläckar var det kvar på golvet också, så hon hade inte gjort något värre bra jobb i alla fall... Nej, sånt bara förstör ens dag, så vi får hoppas att det händer något som upprättar denna irritation snart!

//D.D\\
... gnisslar vidare på sina tänder.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har aldrig hört det själv, men genom andra så vet jag att här borta är det de äldre som klagar på oss unga, för att vi inte städar ordentligt. Men vad det låter som, så är vice värden på vår sida och menar att de äldre inte är så bra på att städa de heller (om vi unga nu städar dåligt alltså)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback