åsa linderborg - mig äger ingen

Tack Åsa för ditt suveräna framträdande idag! Hörsalen på den här lilla stadens bibliotek var tvärfylld och det hör väl kanske inte till vanligheterna... Eller!? Nja, vi var väl nästan lika många under Jonas Hassen Khemiris besök, men bara nästan.  Underbart att få höra tankarna bakom en bok, som väckte till en hel del tankar och reflektioner inom mig. Intressantast för mig som blivande lärare var att höra ditt svar angående skolan och dess reaktion, eller kanske snarare brist på reaktion eftersom du var en snäll och skötsam tjej. Som blivande högstadielärare anser jag att detta är en mycket viktig fråga för hur ska man upptäcka de elever som mår dåligt och kanske lider i tysthet, dvs. de som utåt sett "mår bra" eftersom de uppträder skötsamt! Inuti kan dessa elever må hur dåligt som helst och jag tycker att vi lärare kanske glömmer bort just dessa tysta elever... som kanske lider i tysthet!? Tecknen finns där i alla fall tror jag, men det gäller att se efter tillräckligt noga! 

//D.D\\
... som uppmanar fler att ta chansen att lyssna på Åsa! 

Kommentarer
Postat av: Ellie

Tack så mycket :D

Och tack för att du skrev på också, sånt där gillar vi ju inte!

Postat av: Zarah Galore

HÄRLIGT!!! Jag tror du blir en RIKTIGT bra lärare som inser och känner för sådana här saker!! :D



Och vad kan ni ha fått av svärmor? Bröd? ;D

2009-02-14 @ 17:21:12
URL: http://zarlei.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback