släkten blir bara större och större

Har sedan roadtrippen tagit upp mitt försök till att släktforska; lite sådär glatt amatörmässigt. Fick en del information när vi var i Södermanland (där Farmor Ankas släkt kommer från!) och det har hjälpt mig att få fram en lång kedja med förfäder. Det sträcker sig ända till personer födda i mitten på 1600-talet. Det är några personer där som har efternamnet Hällberg och jag är lite fundersam över om det inte skulle vara där som den här omtalade vallongrenen dyker upp. Men, det finns inget som helst bevis över det, så jag låter det bli osagt att vi är av vallonsläkte tills jag verkligen är hundra - eller i alla fall nittio - procent säker. Här i hemkommunen har jag också gjort lite framsteg, men inte längre än ett par generationer tillbaka. Antar jag snart får leta upp mikrokort för att komma vidare här...

//D.D\\
... fortsätter damma av gamla släktingar!


Kommentarer
Postat av: moj

Lättare med Arkiv Digitals betaltjänst än med mikrokort.

Postat av: moj

... eller du kanske kan hitta nåt gratis hos Släktdata

2009-09-02 @ 15:36:13
URL: http://www.slaktdata.org/
Postat av: //D.D\\ svarar:

Tack så hemskt mycket för tipsen! Ska kika lite närmare på de två sidorna och se om jag kan hitta något vettigt där!



Kram.

2009-09-04 @ 14:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback