Torsk på Da Vinci

Författare: Adam Roberts
Utgivningsår: 2005

Utläst: 2006-05-18

Kommentar:
En parodi på den vid det här laget rätt kända Da Vinci - koden (Brown, D. 2003). Personligen är jag lite manisk när det gäller originalversioner och så vidare när det gäller både böcker och filmer. Jag vill alltså läsa, se eller höra originalversionen allra helst, men därmed säger jag inte att jag inte uppskattar senare versioner eller parodier. Denna parodi anser jag dock endast ha lyckats till hälften. Vissa partier i boken är så otroligt roliga att jag inte kan låta bli att skratta, men några sidor längre fram kan skrattet fastna i halsen på mig. Endast halvt om halvt lyckad parodi anser jag. En liten varning för utelämnade skratt alltså, men säger heller inte att du ska låta bli att läsa den!

//D.D\\

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback