ingen inspiration alls

Det behövs verkligen inspiration när man ska skriva och det kvittar om du ska skriva en akademisk uppsats, barnbok, thriller eller vad du nu ska skriva... Finns inte inspirationen där, så går det otroligt trögt! Sitter här och har mindre än tolv timmar kvar till deadline på min kulturanalys och har väl knappt kommit halvvägs. Känns verkligen inte bra alls, men jag måste se till att få in den i tid. Färdig eller ej, så ska den in vid midnatt i natt. Gissningsvis kommer jag bli sittande här till klockan blir en minut i midnatt innan jag lämnar den ifrån mig. För jag behöver all tid jag kan få just nu! Kan inte påstå att jag använt den lilla tid jag haft väl och därför sitter jag idag och har hur mycket som helst att läsa in och skriva ut... och det på så lite tid. Jag, min lilla uppsatspedant, måste ha hur många dagar som helst på mig egentligen, då jag är enormt petig och skriver om ett enda stycke minst tio gånger innan uppsatsen blir färdig. Ja, för att gås igenom ytterligare ett par gånger, då jag fått helheten grovt uppskissad. Det kan ju alltid finnas något som jag bommat eller snurrat ihop... Hrm.

Dags att återgå till analyserandet nu...

//D.D\\
 ... kanske dyker in igen om en stund - om jag hinner!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback