Litteraturen flödar

Det känns som jag bara skriver om böcker för tillfället, men det beror nog på att jag är inne i en av mina läsperioder. Vilket betyder att jag slukar allt som kommer i min väg... I bokväg alltså! *ler* Förutom just det som är ett måste som texterna jag nämnde i förra inlägget tillhör. Usch! Fast jag kommer nog att överraska er med att det är just lite tyngre klassiker som följde med hem i ryggsäcken då jag var till biblioteket i fredags.


image63


Ja, som du ser är det även en del deckare med, men det beror på att jag äntligen hittade böcker om Bones på vårt biblo. Jag är positivt överraskad över det faktum att de faktiskt har börjat ta in nyare och lite "udda" böcker nu. Måste finnas någon ny stjärna där uppe som verkligen älskar böcker och dessutom verkar ha en snarlik läsvana som mig!? Hmm! Fast servicen är fortfarande lika usel... Hade en medelålders man före mig i kön, som jag var tvungen att stå i eftersom jag min klant glömt lånekortet, och han hade nog stått och väntat i fem minuter innan jag kom och ställde mig. Sedan stod vi båda där och väntade säkerligen i en kvart innan vi fick någon hjälp! Det kom tre bibliotekarier och ställde sig och tittade, men ingen av dem kom och hjälpte oss. Dålig stil! Hoppas verkligen att det kommer nya mer service minded biblotekare (obs, felstavat med flit!! *flin*) till vårat lilla stadsbiblo snart!! Hittills har jag bara träffat på två som är helt suveräna varav den ena har gått i pension och den andra troligtvis studerar och därför bara jobbar då och då, vilket antagligen träffar när jag inte är där... Suck.

Nej, nu ska jag sätta mig framför andra burken och kolla in serien om klass 9A... Verkar intressant och helt klart en värdig ersättare för mitt Bones - tittande på tisdagar! *ler*

//D.D\\
... som signar out tillfälligt...

Kommentarer
Postat av: leopardia

de sände lady catterleys älskare på radion i somras, tror jag det var. men jag vet inte om det var ett skämt eller uppdaterad version, för de använde ord som hmm fitta...?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback