Grannfejden

Inte programmet nu utan den som pågår här i vår trapp. Vi bor i ett av de där "miljonhusen" eller vad de nu kallas, men som i alla fall i stort sett bara slängdes upp för att det behövdes hus. Vilket decennium det nu var!? Hursomhelst så är varken isolering, ventilering eller ja, något alls gjort ordentligt och därför finns det tillfällen då vår trapp stinker cigarettrök. Personligen har jag inte en susning om vem som kan ligga bakom rökstinket, men vet om att jag och J INTE står för det i alla fall. Jag är ju stolt quiter sedan dryga två år tillbaka!! *sträcker stolt på sig* Ja, för att komma tillbaka till ämnet... En nyinflyttad *bleep* *bleep* har dock fått för sig att det är vi som är bovarna... Förklaringen till denna anklagelse: "det står ett finskt namn på dörren!" Hon har sedan hon flyttade in bekämpat denna röklukt med än den ena än den andra metoden, men nu... fick jag nog! Den eget påstådda allergikern sprutar ut sådan där luftrensarsprej som är full av hemska kemikalier och vart tror ni allt detta försvinner? Jepp, in i vår lägenhet! På mindre än fem sekunder fylls hela vår lägenhet med sådan där kemikaliefylld luft och vi får andnöd. Gick och ringde på och förklarade att hon får sluta upp med att spruta den där sprejen för det enda den gör är att läcka in till vår lägenhet. Hon frågar om jag är säker på att det inte är vi som röker varpå jag ytterligare en gång förklarar att ingen av oss är rökare... Då får hon det till att det helt plötsligt flyttat in en negress i trappen, som naturligtvis är skyldig för rökstinket!!! VA!? Det bor ingen negress i vår trapp... och skulle det göra det så vore hon säkerligen oskyldig också. Det är tur att jag ändå är så pass tålmodig och trevlig av mig för annars hade den här lilla incidenten ha slutat med att Aschberg kommit på besök. *skämt!*

//D.D\\
... som äntligen kan andas som man bör få och kunna göra i sitt eget hem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback