Varannan-dag-vecka

Måndag då jag kommer upp, ytterst låg nivå på motvilligheten, hyfsat tidigt för att gå till apoteket åt min kykling. Då är det vinter ute med ca. 2 cm snö ute. Blev en rätt mysig promenad till stadens centrum; eftersom jag missade bussen med en minut eller två.

Tisdag då jag ligger och sover som en prinsessa till lunchtid - om ni räknar tolv som lunchtid vill säga - och utanför är vädret grått och tråkigt. De centimetrar snö som låg på backen under gårdagen är helt borttrollade och det är bara en blöt, grå asfalt jag ser när jag kikar ut genom fönstret.

Onsdag, dvs. idag,är jag - som du kanske märker? - uppe supertidigt och detta med lite högre nivå av motvillighet. Det är som vanligt på onsdagar tvättdag idag och efter att ha återupptagit mitt hjältinnelekande igår kväll/natt är jag extremt trött. Fast ändå finns självdisciplinen att gå upp för att tvätta; måste ju! Och vad ser jag när jag tänkte ta utevägen - för att få lite frisk luft och ev. piggna till lite - till vår kära tvättstuga? Någon har trollat fram de där två centimetrarna snö igen!!

//D.D\\
... som funderar skarpt på om någon skämtar med henne?

Kommentarer
Postat av: Anki

Det kom lite snö här också.. Barnen blev glad.. Suck.. Jag längtar till vår :D

Postat av: helene ~ kamelägare

Snö? Här regnar det idag. Hellre det än snö i alla fall.
=)

2008-01-30 @ 09:37:33
URL: http://kamelen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback