det blev en bokkväll

Läste ut Ser jag tjock ut i den här? igår och hann även börja på en novellsamling av Elizabeth George; läste ut tre av fem igår natt. Det blev en otroligt sen natt/tidig morgon (hur du bestämmer dig för att definiera 05.00 är upp till dig!) så det var rätt segt när klockan ringde vid tio. Ja, vi ställde klocka en söndag, men det var för att jag inte skulle försova mig till sminkparty som började klockan tre på eftermiddagen. Det skulle ha varit otroligt pinsamt att komma försent dit av den anledningen att man försovit sig! Fast det blev upp vid elva, en lugn och rofylld frukost (hrm... !? nåja!) och sedan en timmes promenad. Och vilket väder det var idag! Ville knappt gå in tack vare det underbara höstvädret. Ja, hörde/läste du!? Underbart i samband med höstväder... Det är inte något som har hört till vanligheterna de senaste höstarna, men den här hösten tar priset på underbarhet. Jag har (nästan!) börjat uppskatta årstiden höst igen och det är bra jobbat av vädergudarna. Någon annan som känner likadant!?

//D.D\\
... ska återgå till sina två återstående deckarnoveller!

Kommentarer
Postat av: Emma

Japp, det har varit en ganska fin höst, eller.. som jag tror det.. så den fina delen av hösten brukar vara ganska kort, och den är i samband med skolstart osv. Så man missar den nog =/ Det är nog därför man inte tycker hösten är fin... för att man missar den fina delen alltså..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback