lite stolt måste jag få vara...

Kulturanalys; om en interkulturell situation jag har befunnit mig, som ska analyseras och bearbetas utifrån Hofstedes dimensioner och andra interkulturella teorier = knappt påbörjad eftersom fokus legat på engelskan, men tack vare en superlärare som Peggy så har jag i alla fall kommit på vilken situation jag ska ta avstamp i!

Literary Essay 1; The central characters' thoughts on marriage in Jane Austen's Pride and Prejudice and Kate Chopin's The Awakening  = bara två citat kvar att hitta och sedan är den klar!

Literary Essay 2; About evilness in Edgar Allan Poe's "The Fall of the House of Usher" and Nathaniel Hawthorne's "Young Goodman Brown" = då det bara ska finslipas på en tredjedel av texten och hittas några citat kan man kalla den nästan klar!


***************************************
Alltså börjar jag få lite ordning på tillvaron och det var verkligen på tiden... Hehe, så nu kan jag snart fokusera på höstens studier, vilka jag visserligen redan har påbörjat lite grann. Läsning av engelsk litteratur inför C-kursen har jag fixat med den senaste veckan, så två böcker är redan keywordsen upphittade till. Det är dock lite värre att komma igång och formulera förklaringarna, men det kommer det med. Nu ska jag dock återgå till veckans personliga reflektioner eftersom de måste in idag. Imorgon kommer ju dagen gå åt till redovisningar och seminarier på Uni...


Kommentarer
Postat av: julia

svar: Jo, jätte härligt! :)

Postat av: Emma

Sv: Strips blev okej iallafall. Inte gott, inte dyng äckligt. Det gick att äta, men jag är ju inte så mycket för det här med nya smaker. Vet du?



Angående tatueringen så vill jag ju ha en snygg kropp, så jag kan visa upp den. Beroden på vart tatueringen ska sitta förstås. Det har jag ju inte bestämt än, så därför svävar tatueringen i drömmarnasland just nu.

2008-08-13 @ 12:48:29
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback