Långtråkigast

Sitter och har inget annat val just nu än försöka läsa ut Oroonoko, vilket måste vara den mest långtråkiga bok jag försökt läsa hittills. Den påbörjades för över ett par veckor sedan och ändå har jag inte blivit klar med den endast sjuttiosju sidor korta boken! Får du ett grepp om hur urbota långtråkig den är då? De senaste två eller om det till och med är tre timmarna har jag lyckats ta mig igenom - hör och häpna - hela tjugofyra sidor! Yay! Det är mer än vad jag lyckats med de senaste veckorna, vilket endast resulterat i fjorton sidor. Snart är det dock dags för mig att pallra mig ut i köket och se till att min goding har mat att slänga i sig, då jag själv ...

WHAT!?!?

Nu ringer festarrangören, dvs. min store tjocke far, och menar på att de kommer redan om en timme. Jag säger tack och bock! Stress, panik och annat jävulstyg...

//D.D\\
... rusar från datorn i panik för att göra sig i ordning!

Kommentarer
Postat av: helene ~ kamelägare

Finns inget värre än att försöka ta sig igenom böcker man inte känner något för! Själv har jag försökt mig på Hemingways "Den gamle och havet" flera gånger, men jag somnar bara. Den är såååå trist.
=P

Postat av: Sneaker

Håller helt med dig, ibland behöver man njuta lite av uppmärksamheten...om den ändå varat för evigt *S*
Hoppas att du får en bra dag, kommer att kolla in din blogg lite titt som tätt, det lovar jag :)

2008-02-04 @ 21:42:55
URL: http://sneaker.blogg.se/trash

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback