Ny vecka, nya tag

Började veckan med en otroligt proffsig föreläsning om History of English... Riktigt kul att kolla in Old English osv. och inse varför vissa ord stavas si och så, samt vart olika ord kommer ifrån. Suveränt! Kollade in ett stycke text från Beowulf bland annat och det är som sagt helt otroligt roligt. Tycker jag i alla fall, men smaken är ju olika här i världen. Tänk vilken grej att läsa Beowulf på Old English rakt igenom! Hihi. Skulle jag vilja ha möjlighet till någon gång i mitt liv faktiskt... Jaha, nehej... Måste nog ta och se över vad jag har att göra här framöver, så att jag kan få en överblick på veckan. Litteratur och litteraturhistoria kan man nästan påstå vara klappad och klar för den här veckan, så det får bli att kolla in Academic Writing och den problemlösande uppsatsens struktur antar jag. Usch, det är faktiskt den enda kursen som känns halvt om halvt tråkig just nu! Förutom när vi har föreläsningar, vilket endast kommer ske en gång i månaden... Trist!

//D.D\\
... who will disappear in her books again!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback