Överlevde dag ett

Fast nu återstår det ju en dag och trots att den är kortare så upplever jag det inte som att den har någon bättre förutsättning än vad denna avslutade dag hade. Snudd på värre faktiskt! Men nu ska jag inte måla fan på väggen här, då denna dag slutade i en sådan härlig stämning. Kändes som om vi var en klass och höll varandra om ryggen under mötet tycker jag. Heja oss! Första gången på länge, men vi kanske behöver bli "attackerade" för att reagera och framförallt agera som en klass. Ok, en smått förvirrande föreläsning/lektion i slutet idag, så jag har inte riktigt full koll på varför vi skrev den argumenterande uppsatsen... Heller inte när, var och hur den problemlösande skulle skrivas heller. Iek!?

Hursomhelst, det blev en kvällspromenad i den blåsiga lilla hålan nu ikväll med. Yay! Känns otroligt skönt, men vi bommar ju här i helgen... Annars hade vi varit igång igen med vår lilla rutin. J ska bort nämligen och vi hinner väl springa på varandra i en timme eller två imorgon innan han åker iväg för att inte komma hem förrän... Hmm, ja kan lika gärna bli lördag som söndag, men som det är tänkt är det söndag... Då jag och min privattaxi åker iväg och hämtar honom. *hihi*

Nej, nu ska jag sammanställa mina tankar och noteringar om Walt Whitman och Emilly Dickinson, samt de av mig utvalda dikter/diktdelar. Ska diskuteras på morgonen tillsammans med Romeo and Juliet, vilken jag nästan glömt bort lite av... Vad jag hade för tankar alltså! Inte dramat i sig. Fick även tag på rätt upplaga av The Great Gatsby idag på akademibokhandeln. Tanken var att köpa ett exemplar som en kursare köpt för mycket - hur man nu lyckas med det? - fast det blev inte av det... Invecklat och ointressant om alla turer, så det skippar jag. *snabbspolning* Återkommer troligtvis imorgon kväll när jag sitter här som den gräsänka jag då för tillfället är...

//D.D\\
... driftin' away...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback