På rätt sia kôlbroa intet nytt

Nej, jag har faktiskt inte speciellt mycket nytt att skriva om... Sömn känns överspelat och överskattat med för den delen just nu. Av någon anledning känner jag mig otroligt rastlös och skriver klart uppgift efter uppgift, så jag har nog säkerligen en och en halv veckas försprång när det gäller både litteraturen och litteraturhistorian. Nej, tre veckor är det för tusan när jag tittar efter! Ändå sitter jag här och läser, läser, skriver, funderar, skriver lite till... För det är faktiskt riktigt kul och intressant för en gångs skull. Ja, som jag känner det alltså och det var ett tag sedan kan jag tala om för dig. Fast det har nog märkts här på bloggen!? Om inte, så ja... det har varit otroligt "rockigt" den senaste tiden vad gäller studier och allt som har med det att göra. Fast jag har mer och mer intagit en attityd som gör att jag slutar bry mig mindre och  mindre för var dag som går. Jag ser till att sköta mitt och sedan orkar jag bara inte mer. Jo, jag hjälper alla mina kurskamrater också. De som behöver en hjälpande hand i misären. Resten har jag totalt slutat bry mig om och alldeles speciellt sedan i måndags. Det som hände då fick bägaren att rinna över och jag tänker och orkar inte bry mig längre. Här kämpar man för att skapa en kvalitativ undervisning, vilket kanske mest blir för de årskullar som kommer efter, och så blir det så fullkomligt raserat av två personer. That was it! Kan nästan säga att det är ett år kvar och under det tänker jag köra på i mitt eget race. Inte bry mig om att koppla på den granskande och ifrågasättande delen av hjärnan utan bara köra på och göra det som ska göras. Inte en enda reflektion kring varför jag gör det eller någonting, då det verkar som om det är så det ska vara... Tack för mig!

//D.D\\
... som lyckats reta upp sig själv så otroligt genom att skriva det här inlägget,
så jag tror jag måste hoppa ut i spelet och slåss lite mot "the bad guys!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback