Ytterligare en slappisch dag...

Som inte är speciellt slapp på något vis, men den känns som det... Fullt upp med javaprogrammering och litteraturhistoria här hemma idag. Inte för att jag personligen har speciellt bråttom med min uppsats, men känner att det kan var skönt att få den klar här under början på veckan. Sedan kan den ligga och "vila" medan jag är på Uni torsdag och fredag - ja, för det är dags för innedagar igen - och så kan jag proofreada när jag kommit tillbaka. Samma har jag med litteraturuppgifterna som ska in om ett par veckor. De får ligga till sig en vecka nu innan jag skickar in dem!

Ja, vilket påminner mig om fadäsen jag upptäckte igår. Tror ni jag fick rätt version av The Great Gatsby eller? Nope, det blev hemskickat en opera-version av den till mig och det är då en himla tur att jag upptäckte det i god tid, så jag inte satt och läste den. Jag ska ju undersöka och rapportera hur Nick uppvisas som berättare och karaktär, vilket inte är det lättaste i en opera kanske!? Inte vet jag, men det får bli att hoppa in till akademibokhandeln på torsdag eller fredag. Suck! Ytterligare en hundring som försvinner lite i onödan. Det är inte kul alls att upptäcka att man varit så dum och inte kollat upp ordentligt, men lite lurad känner man sig dock när det på internetsidan står att den är skriven av Fitzgerald, men operan är ju inte det! På boken står det ett helt annat namn... Suck igen! Men det hade jag ju kunnat ha reagerat på tidigare om jag varit lite vaken och alert. Ja, ja... Det ska finnas en upplaga i "mitt" biblos magasin, men det står som att den är utlånad. Personligen tror jag att de har blivit av med den helt, så jag tänker inte ens försöka låna den där... Ingen som helst idé att hoppas, så jag köper skiten istället.

Mmm, känner mig lite smått negativt inställd just nu, men jag tror det vänder. Hoppas på det i alla fall fast det kan lika gärna bli värre irritation här framåt dagen... Men det märks då!

//D.D\\
... som ska plöja material om den gotiska romanen nu!

Kommentarer
Postat av: leopardia

den borde annars finnas att köpa som film på ica, för 49spänn. robert redford, minsann.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback