Den som väntat på det här inlägget...

... kan sluta vänta för nu är det här! Min frånvaro från bloggen den här dagen beror faktiskt på kors i taket studier! Gick upp kring halv tio och har mer eller mindre fokuserat på studierna fram till nu. Tyckte det var på tiden att jag fick Woolf utläst, samt lite koll på läget inför tentan i lingvistik. Den är inte förrän nionde april, men den kursen känns något snurrig för tillfället. Ja, vissa saker har jag stenkoll på fast resten är bara ett virrvarr av termer, begrepp och definitioner. Har bringat, eller i alla fall försökt, lite ordning genom att för första gången på länge spalta upp alla begrepp och underbegrepp osv. Tänkte börja vara lite seriösare så här sista året på utbildningen... haha Sedan gick jag över till språkhistoriken, vars hemtenta kommer via snigelpost i slutet på denna vecka. Så nu är det helt klart tentadags! Samtidigt påbörjas den nygamla delkursen Teaching Methodology i vilken jag ska läsa tre obligatoriska kapitel och tre rekommenderade kapitel denna vecka. Det hade jag egentligen tänkt göra veckan som var, men den ägnade jag ju åt alla möjliga avslappade saker så... Time to get busy again! Bara så att ni vet i fall det påverkar min uppdatering här på bloggen under kommande veckan...

//D.D\\
... som nog uppdaterar mera under kvällen dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback