Mer sällan än ofta

Jag hoppas verkligen att det kan bli lite ordning på bloggandet nu när jag avslutat min praktik, men nu är ju sommar på väg. Och med den även en massa nystarter vad gäller motion och frisk luft. J har kommit underfund med att han kanske måste komma ut och röra på sig lite mer än vad han gör för tillfället. Det är visserligen inte svårt i och med att han inte kommer ut alls. Eller ja, en eller två gånger i veckan kanske, då han går med mig till macken runt hörnet. Dit är det ett femtiotal meter... som mest hundra. Där inhandlas snus, folköl och en och annan mosmeny. Helt solklart fall för Anna Skipper. Jag är absolut inte hans motsats, men riktigt lika illa som det är med min kära sambo är det inte! Fast nu har vi kommit igång ordentligt efter att ha sett ett av de senaste episoderna av den ovan nämnda kvinnans tv-program. J fick en chock tror jag... och det känns väl bra att han vaknat upp lite.

Han är duktig på att komma ur sängen om mornarna, men idag inser jag att han inte är lika snabb i vändningarna när det gäller att vara effektiv och komma ut så tidigt som möjligt. Vi tog en sovmorgon till nio idag - mer eller mindre ofrivillig - trots att vi hade klockan ställd på åtta. Jag har sedan tio över nio varit klar för att komma ut på promenad, då jag har tusen och en saker att fixa med utöver promenera. Antar att jag bara för inse att det kommer bli en stressig dag och en lååång natt inför tentan imorgon. SUCK!


//D.D\\
... som stressar mer än hon behöver just nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi hade ju hoppats på att det skulle vara mindre trafik eftersom det var en röd dag. På kosiá var alla bilister jätte trevliga. De körde lugnt och höll ut rejält. På dfs vägen var det inte så farligt. Det gick ju givetvis lite fortare där, men de flesta körde lugnt och höll ut lite om de inte haded möte. Sen fanns ju väggrenen där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback