inget spelande

Även om det kanske verkar så med tanke på förra inlägget och dess budskap, så har det inte varit något spelande alls för min del sedan sist. Jag har fått övning på att vara pedagogisk, då jag hjälpt och handlett min goding när han suttit med sina uppgifter. Eller ja, det handlar om en enda uppgift som ska fixas i Excel (hatprogram!)... Personligen har jag funnits med och så pedagogiskt som möjligt försökt att hjälpa honom utan att hjälpa honom. Hänger du med? Ja, jag försöker alltså att ställa sådana frågor som får honom att själv komma på lösning. Vilket han är tvungen att göra eftersom jag inte alls kan det han pluggar... Eller ja, okej då, lite. Fast inte alls alla funktioner, lösningar, programmeringar och tjosan som han ska ordna med till uppgiften. Dagens arbete fick honom i alla fall en bra bit på väg och vet du vad!? Det har med morgonpromenaden att göra!! Jag är helt övertygad om det; finns det någon som säger emot!?

//D.D\\
... tror på morgonpromenader!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag hatar också excel! :(



Tack för besöket på min blogg! Hoppas att du haft en trevlig kväll!

2008-10-09 @ 21:19:41
Postat av: Béatrice Karjalainen

Excel är programmet som MS glömde. Jag har utbildat i eländet.



Spelande hmmmm.... jag är nykter spelmissbrukare kan man nog säga (MUDdade bort 2 år av mitt liv). Men när jag läste i AB om vampyrspelet som släppts så drog det rejält i speltarmen. Vågar jag? Har en drös spelkonsoler oxå (PS3, Gamecube, N64, PSP, GameBoy och GB Advanced) men spelar som sagt knappt något på egen hand för jag fastnar på tok för lätt.

Postat av: //D.D\\ svarar:

Anonym: så lite så :) Nu vet jag inte vilken blogg som är din, men gissningsvis kan jag ha den under favoriter redan, så jag kommer säkert in fler gånger!



Béatrice:suverän benämning på excel där! Hur lyckades du med utbildningen undrar jag!? :P

2008-10-10 @ 14:09:06
Postat av: Béatrice Karjalainen

Som tur var kunde studenterna mindre än vad jag kan :-) man lär sig, man svär och man förbannar och tvingas använda eländet ändå.

2008-10-10 @ 14:11:51
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Emma

Morgonpromenader är bra grejer det!

2008-10-17 @ 15:37:22
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback