domedagsprofetior

Ja, de har existerat i stort lika länge som människan och än har inte jorden gått under. Personligen är jag övertygad om att jorden kommer att gå under, men jag personligen kommer nog inte att uppleva det. Vad jag dock får uppleva är början på slutet i alla fall om mänskligheten ska fortsätta att ha ihjäl varandra, utveckla fler fördummande hjälpmedel och totalt glömma bort att vara medmänniskor. Mina tankar kring detta har verkligen varit i fokus de senaste dagarna i och med uppgiften som går ut på att ta ställning till vissa påståenden. De fyra som jag valde att fokusera på är:

* DEN CIVILISERADE MÄNNISKAN STÅR HÖGRE ÄN NATURFOLKEN
* ALLA MÄNNISKOR HAR I GRUNDEN LIKA VÄRDE
* MÄNNISKAN ÄR KLUVEN MELLAN GOTT OCH ONT
* MÄNNISKAN ÄR BRA OM HON UPPFOSTRAS PÅ RÄTT SÄTT.


Nu mina kärare läsare är det er tur; vilka två har jag en positiv inställning till och vilka två är jag negativt inställd till? Kommer att försöka publicera ett svar här inom ett par dagar, men råkar jag ha glömt bort det och nästa vecka redan har påbörjats så får ni påminna mig om svaret! Om det nu är av något intresse vill säga... Kan inte veta vad ni tycker om ni inte kommenterar det (hint, hint!)

//D.D\\
... skriver sluttampen på uppgiften nu.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej=)Kul att du kikade in!

Japp jag ska åka till usa om lite mindre än två veckor. Jag ska jobba som au pair och kommer vara där i ett år. Jag ska jobba hos en familj med tre barn som bor en bit utanför New York. Det börjar bli lite nervöst men samtidigt kul!

kramar

Postat av: Emma

Den översta är negativ iaf.. tror jag. Sen vet jag inte.

2008-09-11 @ 10:17:44
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/
Postat av: //D.D\\

Jepp, ett rätt :)

2008-09-11 @ 13:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback