triss i böcker


Kör en liten "favorit i repris" i och med min triss i böcker, men den här gången gäller det vad jag kallar nöjesläsning. Var iväg för någon dag sedan och lånade hem en trave med just böcker för att ha här kring helgerna. Det är så otroligt avkopplande att bara krypa upp i ett soffhörn med en god bok, lite tända ljus och en varm kopp the. Denna trio representerar de två senaste böckerna och den jag för tillfället läser. Aldrig fucka upp av Jens Lapidus har väl varit på tapeten länge, men jag har inte hunnit läsa den förrän nu. Har för mig att jag faktiskt läst Snabba cash (som var debuten va?) och är nästan hundra säker på det. Båda böcker från herr Lapidus var riktigt snuskigt bra nöjesläsning, så gärna mer sådana. Eller har det kanske redan dykt upp på hyllorna och jag bara är otroligt efter och/eller missat det? Sedan Markus Grahns debutroman Picasso valde också Kristinehamn och den boken blev jag fullkomligt förälskad i. Den får absolut inte missas av... någon helst, men jag misstänker att det finns en hel del människor som tyvärr kommer göra det. Men, du som nu läser det här inlägget. Iväg och köp/låna boken pronto!!! Ett måste som sagt. Sedan ytterligare en debutroman av den 96-årige Harry Bernstein, dvs. Den osynliga väggen. Har kommit in en tredjedel i den berättelsen och är riktigt fast för den med. Mycket läsvärd roman.

//D.D\\
... läslusar vidare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback