triss i litteratur

 


Ja, nu har jag läst ut de tre sista litterära verken som hör till min D-kurs i engelska. Nightwood av Djuna Barnes hade jag seminar på nu i torsdags, kommande torsdag är det dags att diskutera Becketts enaktare Endgame och tillhörande kritiska artiklar. Första veckan i december står Sylvia Plaths roman The Bell Jar på tur. Oj, vilken bok det var! Fanns många tankar jag känner igen där i faktiskt, men jag är långt ifrån lika självmordbenägen som romanens huvudperson tillika författarinnan. Barnes roman var otroligt invecklad, men den kommer jag garanterat att läsa om flera gånger om. Enaktaren vette tusan dock... så intressant är det inte att läsa drama "för nöjes skull" faktiskt.

//D.D\\
... med lite litterära tips så här på nattkvisten

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback