uppfunnet: vallongren

Nu har jag hittat information som påvisar att vi genom farfars farmor har förfäder som invandrade från Belgien på 1600-talet. I dagligt tal kallas detta även för att vara av vallonsläkt och det har det sagts länge om vår släkt, men ingen har kunnat säga varför. Nu vet jag varför!  Det var tack vare en halvsläkting får jag nog kalla honom eftersom vi endast har farfars farmor som gemensam släkting, dvs. det är inte farfars farfars barnbarn. Fast jag fick en otroligt trevlig pratstund med honom här idag och det tackar jag honom stort för. Fick även nummer till hans äldre syster som nog har mer information att ge mig, misstänkte han. Blir eventuellt att ringa henne under morgondagen eller helgen.

//D.D\\
... staying connected.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback